Gazeta.JawnyLublin.pl

NA STRAŻY MIASTA

Kolejna koncepcja dworca już za miesiąc























Wspieram Jawny Lublin:
PLN
Dworzec metropolitany - koncepcja 1

– Za miesiąc przedstawimy nową koncepcją dworca metropolitalnego – obiecuje prezydent Krzysztof Żuk. Nowa koncepcja ma łączyć najlepsze rozwiązania z pierwotnych koncepcji, co sugerowała Rada Kultury Przestrzeni. Uwzględniono także część uwag mieszkańców.

Nowa koncepcja ma łączyć budynek według pierwszego wariantu, czyli z otwartym dla mieszkańców zielonym dachem oraz układ drogowy z drugiego wariantu przewidujący budowę przedłużenia ulicy Stadionowej w kierunku ulicy Nowy Świat. W projekcie przewidziano też zwiększenie liczby miejsc parkingowych, postojowych dla taksówek oraz miejsc do wysadzania pasażerów (kiss&ride). Świeżo wybudowane rondo sportowców ma być przebudowane na rondo turbinowe. Nowe rondo ma przewidywać możliwości dobudowania przedłużenia do ulicy Wojennej, wraz z tunelem pod torami kolejowymi. Plac dworcowy ma pozostać nieprzejezdny dla komunikacji miejskiej, z wyjątkiem sytuacji awaryjnych. Ratusz zakłada także przeniesienie stacji Lubelskiego Roweru Miejskiego.

Bez zmian pozostaną ulice Pocztowa i ulica 1 Maja. Ratusz nie uwzględnił uwag, by ulicę 1 Maja zamienić w deptak czy otworzyć ją dla komunikacji miejskiej. Podobnie nie otworzy ulicy Pocztowej dla komunikacji miejskiej. – O utworzeniu lewoskrętu w Pocztową możemy rozmawiać po wybudowaniu dworca – mówi Krzysztof Żuk. Ratusz nie widzi także potrzeby zaprezentowania sposobu poruszania się komunikacji miejskiej i zamiejskiej po wybudowania dworca. Zdaniem prezydenta leży to w gestii Zarządu Transportu Miejskiego a układ projektuje Zarząd Dróg i Mostów.

Projekt budowlany ma być gotowy do września tego roku.


Komentarz autora:

Trudno oprzeć się wrażeniu, że w Lublinie nie myśli się perspektywicznie a proces projektowania nie jest podporządkowany potrzebom. Dopiero co wybudowane Rondo Sportowców ma być przebudowane, żeby uwzględnić przyszłe połączenie do Nowego Świata. Rewitalizujemy przestrzeń dworca, jednocześnie jedynie odświeżając ulicę 1 maja, która nie będzie przystawała do przestrzeni nowego dworca.

Komunikacja miejska ma być usunięta z placu Dworcowego. Ratusz przewiduje jednak możliwość awaryjnego przejazdu przez plac. Po usunięciu komunikacji z placu miasto pomyśli o lewoskręcie w ulicę Pocztową. Lewoskręcie, na którym najbardziej skorzystałaby komunikacja miejska. Sama przebieg linii w rejonie dworca zostanie jakoś wciśnięty przez ZTM w nowy układ drogowym zaprojektowany przez ZDiM.  Czas przejazdu komunikacji miejskiej, bliskość przystanku – to nie są w tym projekcie priorytety.

Niezbędny wiadukt nad ulicą Dworcową okazuje się niepotrzebny. Za kilka lat jadąc ulicą Lubelskiego Lipca 80 przejdziemy bezkolizyjnie nad ulicą Dworcową a kilkadziesiąt metrów dalej zatrzymamy się przed nowym skrzyżowaniem z ulicą łącząca się z ul. Dworcową. Gdy kilka lat temu Towarzystwo dla Natury i Człowieka proponowało w miejscu obecnego wiaduktu skrzyżowanie urzędnicy tłumaczyli, że jest zbędne a dojazd na dworzec w tym miejscu niepotrzebny. Dziś okazuje się, że dojazd do dworca w tym miejscu jest niezbędny.

Podobał Ci się artykuł?
1010

Pomóż nam tworzyć następne. Dzięki Twojej pomocy Lublin może być Jawny!

Idea Bank
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Czytaj również

Zobacz wszystkie

Zarząd samorządowej spółki zatrudniony z datą wsteczną

Na początku stycznia zmieniły się władze w Lubelskim Parku Naukowo-Technologicznym. Jednak umowy podpisano dopiero 22 stycznia. Zdaniem Państwowej Inspekcji Pracy taka sytuacja jest dopuszczalna. Z pytaniami do Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego wystąpiła Fundacja Wolności. Kandydatury nowych członków…
czytaj dalej

Analiza kandydatów do rad dzielnic 2019

Fundacja Wolności przeprowadziła analizę protokołów z wyborów do rad dzielnic w 2011 i 2015 oraz danych dotyczących kandydatów w wyborach 2019. Poniżej przedstawiamy wyniki naszych badań, czyli dane dotyczące płci, wieku oraz kandydatów ubiegających się o…
czytaj dalej

Krótkie podsumowanie kadencji rad dzielnic 2015-2019

Fundacja Wolności opracowała podsumowanie kadencji rad dzielnic 2015-2019. Analizie poddano przeznaczenie środkow z rezerwy celowej (lata 2016-2017), frekwencję na posiedzeniach rad dzielnic oraz obecność przewodniczących zarządów na sesjach rady miasta. Przeznaczenie rezerwy celowej Przez całą poprzednią…
czytaj dalej

Wybory do rady dzielnicy a kampania jak do europarlamentu

Gazetki wyborcze, listy do mieszkańców i ulotki kolportowane do skrzynek pocztowych. To nie kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego, gdzie wybrani otrzymają kilkanaście tysięcy euro miesięcznie i gwarantowaną emeryturę. Tak wygląda kampania wyborcza do rady dzielnicy Bronowice,…
czytaj dalej