Gazeta.JawnyLublin.pl

NA STRAŻY MIASTA

Komisja ds. Statutów Jednostek Pomocniczych rozpoczęła pracę























Wspieram Jawny Lublin:
PLN
Komisja ds statutów

W środę w Ratuszu odbyło się pierwsze spotkanie Komisji Rady Miasta ds. Statutów Jednostek Pomocniczych. Komisja ma pracować na bazie wniosków zgłoszonych rpzez rady dzielnic a jej prace mają się zakończyć do czerwca 2018 roku.

W programie posiedzenia znajdował się tylko jeden punkt, którym było omówienie harmonogramu pracy Komisji ds. Statutów Jednostek Pomocniczych.

W skład komisji wchodzi pięcioro radnych: Anna Ryfka (przewodnicząca), Bartosz Margul, Monika Orzechowska, Zbigniew Ławniczak oraz Piotr Popiel. Na spotkaniu obecni byli wszyscy poza ostatnim (nie było go z powodu obowiązków zawodowych).

W posiedzeniu udział wzięli również pracownicy urzędu miasta: Andrzej Wojewódzki – Sekretarz miasta Lublin, Zbigniew Dubiel – szef radców prawnych ratusza Monika Barczewska – Zastępca Dyrektora Kancelarii Prezydenta oraz Lidia Janowska-Chojnowska – kierownik referatu ds. samorządności.

Wnioski od rad dzielnic podstawą dalszej pracy

Przedstawiciele urzędu zaproponowali, aby na razie pracować na starych statutach. – Przedstawione uwagi zmierzają w zakresie zmiany obecnego statutu. Już widzimy, że będzie sporo tych zmian. My bazowaliśmy na formule zmiany statutu. Gdyby z Państwa strony było zdanie, że zamierzałoby podjąc nową uchwałę ws statutu, byłaby to zmiana legislacyjna. Ale bazujmy na zmianie statutu bo to pozwala pokazać te wnioski, które były zgłoszone do obecnego statutu – mówił mecenas Dubiel.

Wnioski, zgłoszone przez rady dzielnic (i Fundację Wolności) mają być punktem wyjściowym pracy komisji. Jednak radni jeszcze ich nie otrzymali.

Na spotkaniu ustalono, że do przyszełgo piątku członkowie komisji otrzymają od urzędników zbiór wniosków przesłanych przez rady dzielnic, wraz z przyporządkowaniem do paragrafu oraz opinią prawną. Radni dowiedzą się również, kto jest autorem poszczególnych wniosków.

– W moim okręgu wiem, które rady jak funkcjonują. Wiedząc, która rada zgłosiła dany wniosek, będę znał intencję, więc to też jest cenna informacja – argumentował radny Margul.

Najwięcej uwag dotyczy trybu pracy rady i zarządu

– Najwięcej uwag zgłoszono do rozdziału dot. trybu pracy rady i zarządu. W statucie zawiera on cztery paragrafy a zgłoszono do niego 46 uwag – wyjaśniła Barczewska. Są też takie paragrafy, do których nie było żadnych wniosków.

Wśród zgłoszonych wniosków były też takie, które z powodów formalnoprawnych nie mogą być ujęte w statucie. Ale one również mają być przedstawione radnym.

Radni mają procedować nad zgłoszonymi uwagami w kolejności paragrafów statutu, których dotyczą.

Społecznicy nadal mogą zgłaszać uwagi do statutu

Radny Margul dopytywał, czy rady dzielnic nadal mogą zgłaszać uwagi do statutu.

– Od czasu przyjmowania wniosków minęło już półtora roku, więc dużo mogło się wydarzyć. Na posiedzeniu Przewodniczących Rad i Zarządów Dzielnic była wyrażona nadzieja na możliwość uczestnictwa społeczników w pracy komisji nie tylko jako opiniujący. Warto jednak przypomnieć, że nie ma sensu przesyłać tych samych wniosków, ale warto umożliwić zgłaszanie nowych pomysłów – argumentował Krzysztof Jakubowski z Fundacji Wolności.

– Na tym etapie nie zawężajmy ani nie rozszerzajmy. Będziemy racjonalnie podchodzili do wszelkich zmian, które będą się działy. Dzisiaj nie jesteśmy w stanie wszystkiego przewidzieć – mówiła radna Ryfka.

Na pewno jeszcze miejscy radni będą chcieli zgłosić swoje wnioski – zauważył radny Ławniczak.

– Jak już będzie projekt uchwały to on będzie szeroko konsultowany, również z jednostkami pomocniczymi – mecenas Dubiel przypomniał, że będą jeszcze okazje do konsultacji.

Przewodnicząca Ryfka wyraziła nadzieję, że komisja zakończy swoją pracę wraz z opracowanymi wnioskami najpóźniej do końca czerwca przyszłego roku.

Następne posiedzenie komisji zaplanowano na czwartek, 30 listopada o godz. 16.30.

Podobał Ci się artykuł?
1010

Pomóż nam tworzyć następne. Dzięki Twojej pomocy Lublin może być Jawny!

Idea Bank
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Czytaj również

Zobacz wszystkie

Trolejbus linii 152 na Dziesiątej niepotrzebny

Wraz z zamknięciem ul. Fabrycznej mieszkańcy Dziesiątej i Abramowic utracili trolejbus linii 152. O komentarz w tej bulwersującej dla mieszkańców sprawie poprosiliśmy Zarząd Transportu Miejskiego. (więcej…)
czytaj dalej

Parking dla mieszkańców: 7 zł/godz. A ile płacą urzędnicy?

Dziennik Wschodni informuje o kierowcach wściekłych za opłaty parkingowe na parkingu przy Wydziale Komunikacji urzędu miasta. Za pierwszą godzinę postoju trzeba tam zapłacić 7 zł. (więcej…)
czytaj dalej

Ile kosztuje jedna ławka? 77 tysięcy złotych.

Otrzymaliśmy już od urzędników z ratusza pełną treść umowy, dotyczącej wykonania tzw. Ławki Niepodległości na Placu Litewskim, w centrum Lublina. "Ławkę Niepodległości dla samorządów" (tak brzmi pełna nazwa ławki) wykonała pracownia IGBud 2 I.Jóźwiak i M.Jóźwiak…
czytaj dalej

Ile pieniędzy dostał Andrzej Pruszkowski na pożegnanie z PGE Dystrybucja?

W grudniu 2018 Andrzej Pruszkowski został odwołany ze stanowiska wiceprezesa PGE Dystrybucja (państwowa spółka). Fundacja Wolności zapytała o to, czy w i jakiej wysokości odprawę otrzymał na odchodne polityk PiS. Znamy odpowiedź spółki. 4 stycznia Fundacja…
czytaj dalej