Gazeta.JawnyLublin.pl

NA STRAŻY MIASTA

Bolt podsumował sezon hulajnóg























Wspieram Jawny Lublin:
PLN
Hulajnogi bolt w Lublinie

Hulajnogi na ulicach Lublina są coraz częściej widywane. Aż 26 km jednym ciągiem przejechał rekordzista. Hulajnogi w bieżącym roku były popularniejsze niż rowery miejskie.

Wśród mieszkańców Lublina wyrażane są zdania, że zagracają przestrzeń, leżą poprzewracane na chodnikach. Ale jest też grupa ludzi, która polubiła ten środek lokomocji i aktywnie z niego korzysta.

Najpierw Blinkee.city umożliwiła mieszkańcom Lublina wypożyczenie elektrycznych skuterów i hulajnóg od 2018. Niestety pandemia pokonała operatora i od 2021 roku na rynku został tylko BOLT – globalny koncern, obecny w 38 polskich miastach, m. in. w Świdniku.

Zielone hulajnogi działają w naszym mieście od maja zeszłego roku. Sposoby wykorzystania hulajnóg są takie same jak w innych miejscowościach. W słoneczne dni w godzinach popołudniowych oraz dni powszednie wypożyczeń jest najwięcej. Średnia długość przejazdu rośnie z 1,4 km na tygodniu, do 2,2 km w weekendy.

W 2021 roku jednoślady wypożyczono blisko 540 tys. razy, a najdłuższy przejazd miał 26 km. Najczęściej przejazdy kończą się w miejscach rozrywki, na przykład Galeria Vivo, Plac Litewski, Lublin Plaza, Ratusz Miasta Lublin/Brama Krakowska. – mówi Bartosz Małecki, Manager odpowiadający za wypożyczalnię w Lublinie. Dla porównania Lubelski Rower Miejski od czerwca do października wykręcił tylko 70,5 tys. wypożyczeń.

Z naszej analizy wynika, że na początku grudnia w całym mieście rozlokowanych było około 350 zielonych hulajnóg. Minuta jazdy hulajnogą kosztuje 50 groszy. Zakładając, że średni przejazd (1,4 km) zajmuje około 6-8 minut oznacza to, że podróż kosztuje ok. 3-4 pln. Hipotetycznie przekłada się to na 2 mln zł wpływów. Są to jednak nasze szacunki. Operator broni się przed ujawnieniem takich danych.

Choć podróż hulajnogą wychodzi drożej niż podróż autobusem to chętnych nie brakuje. Co ciekawe z badań ankietowych wykonanych do diagnozy Lublin 2030 wynika, że z hulajnóg korzystało mniej badanych i rzadziej, niż z rowerów miejskich. Tyle, że do LRM-ów dokładamy w formie dotacji kilka milionów rocznie , a hulajki są przedsięwzięciem czystko komercyjnym.

Korzystaliście już z hulajnóg? Jakie są Wasze opinie?


Podobał Ci się artykuł? Cenisz niezależne dziennikarstwo?

Wpłać teraz:


34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Fundacja Wolności, ul. Krakowskie Przedmieście 13/5A, 20-002 Lublin

Podobał Ci się artykuł?
1010

Pomóż nam tworzyć następne. Dzięki Twojej pomocy Lublin może być Jawny!

Idea Bank
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Czytaj również

Zobacz wszystkie

Czy drzewa w Ogrodzie Saskim zostaną wycięte, żeby zrobić miejsce dla biurowca? Ratusz zaprzecza.

Co najmniej kilka drzew w Ogrodzie Saskim zostało oznaczone farbą. Chodzi o duże okazy rosnące niedaleko granicy parku w okolicach ul. Leszczyńskiego. To blisko planowanej lokalizacji urzędowego biurowca. Czy drzewa zaplanowano do wycięcia w związku z…
czytaj dalej

Zielony PR nie przekonał kontrolerów

Większe wydatki na zieleń nie wystarczyły, by przekonać kontrolerów NIKu, że Lublin jest zielony. W latach 2015-2020 Lublin wyciął więcej drzew niż posadził. Nie przeprowadzono też inwentaryzacji przyrodniczej, brakuje planu zarządzania zielenią, a Ratusz sprzedaje tereny…
czytaj dalej

NIK: Stadion żużlowy nad Bystrzycą nie powinien powstać

Znamy już ukrywane wyniki kontroli NIK dot. planowanego stadionu żużlowego w Lublinie. Zdaniem kontrolerów zmiana planu miejscowego, który pozwala na budowę stadionu jest niezgodna z prawem i zagraża środowisku. Urzędnicy ukrywali wyniki tej kontroli nawet przed…
czytaj dalej

Dodaj komentarz