Gazeta.JawnyLublin.pl

NA STRAŻY MIASTA

Ile za tę halę?























Wspieram Jawny Lublin:
PLN
Hala w Puławach

Prezydent miasta Puławy podpisał umowę ze spółką Azoty SA. W związku z tym hala widowiskowo-sportowa w mieście uzyska nazwę Grupa Azoty Arena. Ile spółka zapłaci za sponsoring miejskiej hali? Urząd nie ujawnia takich informacji, ale najprawdopodobniej będzie musiał.

9 października odbyło się uroczyste otwarcie hali, pod nowym patronatem. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali m. in. prezydent miasta Puławy Paweł Maj a także parlamentarzyści i samorządowcy z województwa lubelskiego.

Ile pieniędzy miasto otrzyma dzięki tej umowie? Tego próbowali się dowiedzieć lokalni dziennikarze, ale urząd miał zasłaniać się klauzulą poufności.

Fundacja Wolności pyta o umowę

Sprawę umowy postanowiła rozstrzygnąć Fundacja Wolności. Złożyła wniosek o udostępnienie informacji publicznej w tej sprawie.

– Wnoszę o udostępnienie (w formie elektronicznej, poprzez odesłanie mailem) informacji publicznych w zakresie treści umowy tytularnej na prawa do nazwy puławskiej hali widowiskowo-sportowej. Jeśli z jakichś powodów treść umowy nie może być udostępniona, wnoszę o udostępnienie informacji zawartych w treści umowy, dotyczących: kwoty umowy i zobowiązań obydwu stron umowy oraz tego kto podpisał umowę – napisał w treści pytania do prezydenta Puław Krzysztof Jakubowski, prezes Fundacji Wolności.

Urząd miasta ma do dwóch tygodni na rozpatrzenie wniosku. Ma dwa wyjścia – albo udostępnić treść umowy, albo odmówić. Jednak wówczas fundacja będzie mogła zaskarżyć jego decyzję do sądu administracyjnego.

Umowa sponsorska stadionu w Szczecinie została ujawniona

W 2018 roku członkowie Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska (stowarzyszenie walczącej o jawność) wystąpili do prezydenta Szczecina o udostepnienie treści umowy sponsorskiej tamtejszego stadionu z firmą Netto. Prezydent odmówił, więc sprawa trafiła do sądu.

Orzeczenie sądu nie pozostawia wątpliwości co do jawności takiej umowy: „W realiach badanej sprawy, wbrew wywodom organów i samej Spółki nie zachodzi niebezpieczeństwo ujawnienia konkurencji informacji, które pozwalałyby na oszacowanie budżetów reklamowych. Tego rodzaju teza wydaje się być ryzykowna zważywszy na to, że – jak wskazuje sama Spółka, jest jednym z wiodących na terenie województwa zachodniopomorskiego podmiotów w zakresie handlu dyskontowego. Jej działalność marketingowa prowadzona jest w wielu obszarach, a zatem ujawnienie informacji o wysokości środków przeznaczonych na jeden z nich nie daje możliwości oszacowania na tej podstawie wydatków na pozostałe działania Spółki w tym obszarze. Byłoby to, zdaniem sądu możliwe, gdyby umowa zawierała takie uregulowania, z których wynikałoby jakim budżetem marketingowym dysponuje Spółka, albo dane, które pozwoliłyby na odtworzenie posiadanych przez nią środków przeznaczonych na promocję i reklamę, a takich zapisów w § 9 umowy nie ma. Twierdzenia organu w tym zakresie należy zatem uznać za hipotetyczne i nieznajdujące oparcia w obiektywnej ocenie treści § 9 umowy.

fot. www.pulawy.eu


Podobał Ci się artykuł? Cenisz niezależne dziennikarstwo?

Wpłać teraz:


34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Fundacja Wolności, ul. Krakowskie Przedmieście 13/5A, 20-002 Lublin

Podobał Ci się artykuł?
1010

Pomóż nam tworzyć następne. Dzięki Twojej pomocy Lublin może być Jawny!

Idea Bank
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Czytaj również

Zobacz wszystkie

Lublin 2030: zieleń wygrała z drogami

W trakcie debaty dot. zieleni i zrównoważonej urbanistyki najwięcej emocji wzbudziło nawiązanie do studium Lublina. Paneliści rozmawiali o zieleni i przyszłym zagospodarowaniu Lublina. Wśród poruszonych tematów zabrakło m.in. rozmów dot. 1/5 corocznego budżetu miasta, czyli dróg…
czytaj dalej

Lublin wciąż się wyludnia

W ciągu pięciu lat z ksiąg meldunkowych lubelskiego urzędu miasta ubyło prawie dziewięć tysięcy osób. Pandemia koronawirusa tylko przyspieszyła proces wyludniania się naszego miasta. Tylko do października tego roku bilans meldunkowy wynosi prawie dwa i pół…
czytaj dalej

Przychodzi agent CBA do prezydenta

Gdzie lubelscy przedsiębiorcy z branży architektoniczno-deweloperskiej spotykali się z agentem CBA udającym biznesmena zainteresowanego wybudowaniem pierwszego w mieście drapacza chmur? Kto mógł wejść „z ulicy” do prezydenta Lublina? Jak wyglądało spotkanie biznesmenów i agenta z Krzysztofem…
czytaj dalej

Dodaj komentarz