Gazeta.JawnyLublin.pl

NA STRAŻY MIASTA

Tylko jeden podmiot może wygrać przetarg na prowadzenie schroniska?























Wspieram Jawny Lublin:
PLN
Schronisko Lublin

Dzisiaj mija termin składania ofert w przetargu na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt w Lublinie. Zdaniem naszych informatorów, warunki postawione przez urząd miasta eliminują wszystkich potencjalnie zainteresowanych. Poza jednym podmiotem.

To już drugie w tym roku podejście urzędu miasta do wybrania operatora schroniska. Pierwszy był ogłoszony we wrześniu. Wpłynęła jedna oferta, jednak 19 października przetarg został unieważniony. Powód? – Oferowana cena wyniosła 9,9 mln zł, natomiast zamawiający mógł przeznaczyć jedynie 8,2 mln zł. – wyjaśniła w decyzji o unieważnieniu przetargu Jolanta Bielska, zastępca Dyrektora Biura Zamówień Publicznych.

Przetarg dotyczy prowadzenia schroniska przeznaczonego na przetrzymywanie 200 psów i 300 kotów oraz egzotarium dla zwierząt egzotycznych i terrarystycznych oraz prac związanych z jego utrzymaniem, w okresie od początku 2018 do końca 2021 roku.

Zdaniem naszych informatorów, warunki postawione przez urząd miasta eliminują wszystkich potencjalnie zainteresowanych. Poza jednym podmiotem – firmą Poliwet, tj. dotychczasowym administratorem schroniska.

Wymagania wykluczają wszystkich innych?

Ten, kto chce zarządzać schroniskiem przez kolejne cztery lata musi spełnić wymagania określone w zamówieniu. A jest to m. in. „posiadanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami i w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt” czy „wykazanie się należytym świadczeniem usług/usługi w zakresie prowadzenia schroniska dla minimum 200 bezdomnych zwierząt o średniorocznej wartości łącznie co najmniej 800 000 PLN brutto„.

Trudno znaleźć w województwie schroniska o takich budżecie. Dla porównania, roczny koszt utrzymania schroniska w Puławach wynosi 330 000 zł (w tym koszty odławiania zwierząt), natomiast w Zamościu 306 000 zł.

To jednak nie wszystkie wymagania. Potrzeba też odpowiedniej liczby osób do pracy w schronisku. W tym min. dwóch lekarzy weterynarii, trzy osoby z co najmniej rocznym doświadczeniem w wyłapywaniu zwierząt, jedna osoba posiadająca minimum roczne doświadczenie w opiece nad zwierzętami egzotycznymi i terrarystycznymi, czterech pielęgniarzy zwierząt z min. rocznym doświadczeniem, dwóch pracowników administracyjnych, jedną osobę do obsługi telefonu w biurze schroniska oraz kierownika, posiadającego min. roczne doświadczenie w kierowaniu schroniskiem.

Potrzebny jest też własny sprzęt: samochód przeznaczony do transportu zwierząt żywych – min. jeden oraz samochód przeznaczony do transportu zwierząt padłych.

Zdaniem urzędu kryteria nikogo nie wykluczają

Zdaniem naszych informatorów tak postawione kryteria spełnia tylko dotychczasowy administrator schroniska.

W ubiegły czwartek zadzwoniliśmy do Biura Zamówień Publicznych. Urzędnicy zaprzeczają, jakoby wymagania były tak wybrane, aby wykluczyć innych zainteresowanych przetargiem.

Wątpliwości powtarzają się przy każdym kolejnym przetargu

Wątpliwości do warunków przetargu na prowadzenie schroniska były również w poprzednich latach. W 2009 roku z tego powodu prezydent nawet anulował przetarg. W drugim przetargu wybrano firmę Poliwet.

Z udziału w przetargu zrezygnowało wówczas stowarzyszenie Straż dla Zwierząt. – Zrezygnowaliśmy głównie dlatego, że jego warunki były niesprawiedliwe – tłumaczył Mateusz Janda, główny komendant Straży dla Zwierząt.

Zdaniem eksperta urząd może postawić takie wymagania

Zapytaliśmy osobę pracującą na co dzień poza Lublinem, z doświadczeniem w udziale w przetargach, czy takie wymagania przetargowe nie są podejrzane. – Jeśli urząd zaplanował kwotę na realizaję usługi i pierwszy przetarg unieważnił oraz nie podniesie kwoty w drugim przetargu, spodziewając się tylko jednej oferty to świadczy o tym, że żadnej zmowy nie ma. Urząd ma prawo wymagać od uczestników przetargu kwalifikacji i doświadczenia, które będzie gwarantować realizację usługi na odpowiednim poziomie. Do przetargu mogą zgłosić się przecież podmioty również spoza województwa – wyjaśnia nasz rozmówca.

Podobał Ci się artykuł?
1010

Pomóż nam tworzyć następne. Dzięki Twojej pomocy Lublin może być Jawny!

Idea Bank
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Czytaj również

Zobacz wszystkie

Trolejbus linii 152 na Dziesiątej niepotrzebny

Wraz z zamknięciem ul. Fabrycznej mieszkańcy Dziesiątej i Abramowic utracili trolejbus linii 152. O komentarz w tej bulwersującej dla mieszkańców sprawie poprosiliśmy Zarząd Transportu Miejskiego. (więcej…)
czytaj dalej

Parking dla mieszkańców: 7 zł/godz. A ile płacą urzędnicy?

Dziennik Wschodni informuje o kierowcach wściekłych za opłaty parkingowe na parkingu przy Wydziale Komunikacji urzędu miasta. Za pierwszą godzinę postoju trzeba tam zapłacić 7 zł. (więcej…)
czytaj dalej

Ile kosztuje jedna ławka? 77 tysięcy złotych.

Otrzymaliśmy już od urzędników z ratusza pełną treść umowy, dotyczącej wykonania tzw. Ławki Niepodległości na Placu Litewskim, w centrum Lublina. "Ławkę Niepodległości dla samorządów" (tak brzmi pełna nazwa ławki) wykonała pracownia IGBud 2 I.Jóźwiak i M.Jóźwiak…
czytaj dalej

Ile pieniędzy dostał Andrzej Pruszkowski na pożegnanie z PGE Dystrybucja?

W grudniu 2018 Andrzej Pruszkowski został odwołany ze stanowiska wiceprezesa PGE Dystrybucja (państwowa spółka). Fundacja Wolności zapytała o to, czy w i jakiej wysokości odprawę otrzymał na odchodne polityk PiS. Znamy odpowiedź spółki. 4 stycznia Fundacja…
czytaj dalej