W maju, w artykule Bye bye parkowanie ze SkyCash pisaliśmy o rezygnacji z aplikacji SkyCash. Nazwaliśmy ją „najbardziej absurdalnym wydarzeniem tego roku”. Upływ czasu nie złagodził tej opinii, przeciwnie – dostarczył nowych argumentów na jej potwierdzenie. Pytaliśmy wówczas: „jakie przesłanki stoją za zakończeniem współpracy ze SkyCash?” Na to pytanie odpowiedział dyrektor Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie. W piśmie czytamy, że:
Operator strefy płatnego parkowania na etapie przetargu na zorganizowanie i zarządzanie strefą płatnego parkowania na terenie miasta Lublin zobowiązany był do wdrożenia i administrowania usługami płatności za postój pojazdów z wykorzystaniem m. in. aplikacji mobilnych. Gmina Lublin reprezentowana przez Dyrektora Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie przeprowadziła postępowanie o zamówienie publiczne w trybie przetargu nieograniczonego, w wyniku którego oferta Wykonawcy spółki City Parking Group S.A. została wybrana jako najkorzystniejsza. W postępowaniu tym, Gmina Lublin nie narzuciła operatora do obsługi płatności mobilnych.
W świetle dotychczasowych doświadczeń chciałoby się powiedzieć: a szkoda!
Dotychczasowa aplikacja była prosta, niezawodna, intuicyjna w użyciu i bardzo przyjazna. „Roztargnionym” kierowcom w porę przypominała o skończonym czasie parkowanie i konieczności jego przedłużenia. Wartość tej funkcji zrozumie tylko ten, kto choć raz zapłacił mandat za przedłużenie parkowania o 2 minuty.
Nowa aplikacja nie ma funkcji przypominania; zabezpieczyć się można jedynie poprzez opłacenie czasu parkowania niejako „na zapas”. Irytujący jest też brak powiadomienia o rozpoczęciu parkowania, zwłaszcza w wypadku wcale nie tak rzadkich kłopotów z zalogowaniem.
Dla wielu użytkowników SkyCash, zaletą nie do przecenienia jest brak konieczności powiązania z kontem bankowym i kartą płatniczą. Wystarczyło doładowanie konta określoną kwotą, którą w każdej chwili można było uzupełnić. Tymczasem po dokonaniu rejestracji konta w CityParkApp, przy pierwszej płatności niezbędne jest podpięcie do aplikacji karty płatniczej.
Aplikacja SkyCash ma zastosowanie w 174 miastach, w tym m. in.: Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie, z tym że działa tam ona równolegle z innymi.
Lublin jest jedynym miastem, w którym (po 7 latach niezawodnego działania) wyłączono możliwości opłacania parkowania za pomocą aplikacji SkyCash. Ratusz umywa ręce, ale przecież nie doszłoby do tej sytuacji, gdyby inaczej określono warunki przetargu.
Ps. Od maja zmieniła się ocena aplikacji CityParkAPP w sklepie Google Play. Wzrosła z 1,8 do 2,6. Nie zmieniła się też liczba obsługiwanych miast – 36.
Andrzej Jędrzejewski
Podobał Ci się artykuł? Cenisz niezależne dziennikarstwo?
Wpłać teraz:
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002
Fundacja Wolności, ul. Krakowskie Przedmieście 13/5A, 20-002 Lublin
Pomóż nam tworzyć następne. Dzięki Twojej pomocy Lublin może być Jawny!
Idea Bank
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002