Gazeta.JawnyLublin.pl

NA STRAŻY MIASTA

Promocja gospodarcza województwa głównie przez sport























Wspieram Jawny Lublin:
PLN
urząd marszałkowski

W październiku zakończyła się kontrola CBA w urzędzie marszałkowskim. Funkcjonariusze sprawdzali wydatki województwa na promocję gospodarczą w latach 2017-2018. Wskazali wiele nieprawidłowości wobec czego zawiadomili prokuraturę. Czy w kolejnych latach pieniądze wydatkowano lepiej?

Wśród wniosków z kontroli CBA jest m. in. ten, że urząd przyznawał dofinansowania zadaniom, których związek z promocją gospodarczą Województwa Lubelskiego jest trudny do wykazania.

CBA zgłosiło sprawę do prokuratury

Wyniki kontroli były na tyle znaczące, że we wrześniu 2020 r. CBA złożyło dwa zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstw przez osoby sprawujące nadzór nad prawidłową realizacją i protokolarnym odbiorem projektów. Zarzuca się im nadużycie uprawnień, wyrządzenie szkody majątkowej wielkich rozmiarów, poświadczenie nieprawdy w protokołach odbioru i niedopełnienie obowiązku naliczenia kar umownych

– Po zakończeniu kontroli do Marszałka Województwa Lubelskiego CBA skierowało wystąpienie pokontrolne, w którym wskazało stwierdzone nieprawidłowości oraz przekazało wnioski do podjęcia działań mających na celu m.in. wzmocnienie nadzoru nad wyborem i realizacją zadań Projektu, egzekwowaniem od podmiotów realizujących zadania kar umownych, zawieraniem i rozliczaniem umów z Wykonawcami w sposób zabezpieczający interesy Województwa Lubelskiego – informuje Wydział Komunikacji Społecznej CBA.

W 2020 promocja gospodarcza głównie przez sport

W 2020 roku Marszałek wydał już 4,7 mln zł na usługi „promocji gospodarczej województwa”. Środki pochodzą z projektu „Marketing gospodarczy województwa lubelskiego II”.

Wydatki z tego tytułu są ponoszone bez ogłaszania przetargu. Samorząd powiadamia jedynie Urząd Zamówień Publicznych. Ma tez obowiązek opublikować informacje o takich zamówieniach w Biuletynie Informacji Publicznej.

Najwięcej pieniędzy (1 mln zł) trafiło do spółki Speedway SA na „promocję gospodarczą województwa podczas sezonu rozgrywkowego 2020 drużyny żużlowej Motor Lublin w PGE Ekstralidze”. Marszałek zauważył, że „widowiska sportowe dają znakomitą okazję do promowania Województwa Lubelskiego. Drużyna żużlowa Motor Lublin oferuje wachlarz środków komunikacji i promocji, co przyczyni się do skutecznej promocji gospodarczej Województwa Lubelskiego w trakcie sezonu 2020. Sport jest wyjątkowym narzędziem reklamy i działań marketingowych, co objawia się także w jego niepowtarzalności i specyficznym sposobie oddziaływania na odbiorców. Istotą każdej marki sportowej, również drużyny żużlowej Motor Lublin jest siła pozytywnych skojarzeń jakie wywołuje. Zeszłoroczny ekwiwalent mediowy dla województwa lubelskiego wyniósł ok 3 mln zł”.

0,95 mln zł otrzymał klub koszykówki MKS Start Lublin, którego świadczenia promocyjne „skutecznie utrwalą pozytywny wizerunek Województwa Lubelskiego jako Partnera wspierającego rozwój sportu w regionie”.

Klub piłki ręcznej MKS Lublin SA otrzymał 0,66 mln zł. Mniejsze kwoty trafiły do innych klubów sportowych – Klub Uczelniany AZS UMCS dostał 200 tys. zł (dla drużyny koszykówki kobiet Pszczółka AZS UMCS), Chełmianka 150 tys. zł, lub Sportowy Piłki Ręcznej „Azoty-Puławy” 100 tys. zł, MKS Padwa Zamość 80 tys. zł.

OdbiorcaKwota (zł)Cel
Speedway Lublin S.A1 000 000Promocja gospodarcza województwa lubelskiego podczas sezonu rozgrywkowego 2020 drużyny żużlowej Motor Lublin w PGE Ekstralidze.
MKS Start S.A.950 000Promocja gospodarcza Województwa Lubelskiego podczas sezonu 2020/2021 drużyny MKS Start Lublin w najwyższej klasie rozgrywkowej – Energa Basket Lidze. Strategicznym celem jest budowanie pozytywnego, nowoczesnego wizerunku naszego regionu. Widowiska sportowe dają znakomitą okazję do promowania Województwa Lubelskiego. Przedmiotem zamówienia jest organizacja w/w usługi, przyczyniającej się do rozpowszechniania hasła promocyjnego: „Lubelskie Smakuj Życie”
Proboxing sp. z o.o.600 000Promocja walorów kulturowych i gospodarczych województwa lubelskiego podczas cyklu czterech Gal Boksu Olimpijskiego Suzuki Boxing Night, które odbędą się w terminie 23 października 2020 r. oraz w styczniu, kwietniu i maju 2021.
MKS Lublin S.A.600 000Promocja walorów kulturowych i gospodarczych województwa lubelskiego podczas okresu przygotowawczego oraz sezonu rozgrywkowego 2020/2021 drużyny piłki ręcznej kobiet MKS Perła Lublin w PGNiG Superlidze Kobiet.
Klub Uczelniany AZS UMCS200 000Promocja gospodarcza województwa lubelskiego podczas rozgrywek drużyny koszykarek Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin w sezonie 2020/2021.
Lubelska Unia Sportu200 000Promocja gospodarcza województwa lubelskiego podczas XXVI edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach halowych, która odbędzie się w terminie 10 września – 30 listopada 2020.
Telewizja Polska S.A.200 000Promocja walorów kulturowych i gospodarczych województwa lubelskiego podczas emisji 10 odcinków programu telewizyjnego „Ośmiu wspaniałych”, który będzie emitowany w TVP1, TVP Rozrywka i na kanale vod.tvp.pl w II i III kwartale 2020 roku.
Targi Lublin S.A.200 000Promocja gospodarcza Województwa Lubelskiego podczas wydarzeń targowo-wystawienniczych odbywających się na terenie Targów Lublin w 2020.
Chełmianka Chełm150 000Promocja walorów kulturowych i gospodarczych województwa lubelskiego podczas okresu przygotowawczego oraz rozgrywek rundy jesiennej i wiosennej sezonu rozgrywkowego 2020/2021 drużyny piłki nożnej klubu „CHEŁMIANKA” w rozgrywkach III ligowych seniorów.
FKS Stal Kraśnik150 000Promocja gospodarcza Województwa Lubelskiego podczas okresu przygotowawczego oraz rozgrywek rundy jesiennej i wiosennej sezonu rozgrywkowego 2020/2021 drużyny piłki nożnej klubu FKS Stal Kraśnik w rozgrywkach III ligowej piłki nożnej.

Nie samym sportem gospodarka żyje

Poza wydatkami „sportowymi” Marszałek zdecydował się promować podczas Cavaliady (150 tys. zł), wystaw i targów organizowanych przez Targi Lublin (200 tys. zł), podczas emisji 10 odcinków programu telewizyjnego „Ośmiu wspaniałych”, który był emitowany w TVP w II i III kwartale 2020 roku (200 tys. zł).

Zamówienia poniżej 30 tys. euro

W przypadku zamówień dla kwot do 30 tys. euro, urząd marszałkowski musi jedynie zamieścić informację w BIPie o tym, komu oraz jakie zadanie zlecił. W związku z tym wystąpiliśmy do urzędu o wskazanie kwot dla wszystkich zamówień na usługę promocji gospodarczej. Czekamy na odpowiedź.


Podobał Ci się artykuł? Cenisz niezależne dziennikarstwo?

Wpłać teraz:


34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Fundacja Wolności, ul. Krakowskie Przedmieście 13/5A, 20-002 Lublin

Podobał Ci się artykuł?
1010

Pomóż nam tworzyć następne. Dzięki Twojej pomocy Lublin może być Jawny!

Idea Bank
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Czytaj również

Zobacz wszystkie

Być seniorem w Lublinie

Duże miasta szczycą się działaniami podejmowanymi na rzecz seniorów. Przygotowanie w Lublinie nowej strategii polityki senioralnej na lata 2021-2025 powinno pobudzić do refleksji na ile uwzględnia się różne potrzeby, aspiracje i możliwości osób starszych i co…
czytaj dalej

Województwo lubelskie promuje się… na meczach Stali Kraśnik

W ramach promocji gospodarczej województwa lubelskiego, urząd marszałkowski zawarł umowę m. in. z klubem sportowym FKS Stal Kraśnik. Czy ten wydatek przyczyni się do promocji gospodarczej województwa, np. przyciągnięcie nowych inwestorów? fot.: mat. prasowe Urzędu Marszałkowskiego…
czytaj dalej

Pięćdziesięciolatek do rewitalizacji

Zalew Zemborzycki jest dobrem wspólnym mieszkańców Lublina. Pełni cztery funkcje: przeciwpowodziową, przeciwsuszową, przyrodniczą oraz rekreacyjną. W kwietniu 2019 roku rozpoczęły się prace nad jego rewitalizacją. Historia zalewu Autorem pomysłu utworzenia zalewu był Kazimierz Byrski, geograf z…
czytaj dalej