Gazeta.JawnyLublin.pl

NA STRAŻY MIASTA

Z Lublina zniknęło 5 stacji rowerów publicznych























Wspieram Jawny Lublin:
PLN


Rozlicz PIT w Lublinie
Brak stacji LRM pod Olimpem

Szumnie zapowiadany projekt stacji rowerów publicznych na stacjach Orlenu po niecałych dwóch latach zakończył się. Stacje Lubelskiego Roweru Publicznego zostały zdemontowane ze stacji PKN Orlen.

Uważni obserwatorzy mogli dostrzec, że w ostatnim czasie z ulic Lublina zniknęło 5 stacji rowerów publicznych. Stacje te były zlokalizowane przy stacjach benzynowych PKN Orlenu: Al. Kraśnicka 116A, ul. Głęboka 32, ul. Męczenników Majdanka 74, ul. Mełgiewska 2E, ul. Spółdzielczości Pracy 30.

Stacje pojawiły się w 2018 roku, nie tylko w Lublinie, ale także w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach i Białymstoku. Wówczas  Krzysztof Łagowski, Dyrektor Wykonawczy PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej zapewniał: Chcemy wyznaczać nowe standardy, nie tylko związane z rynkiem paliw, ale także z podejściem do potrzeb konsumenta. Wtórował mu Tomasz Wojtkiewicz, Prezes Nextbike Polska, operatora Lubelskiego Roweru Miejskiego: Stacje rowerowe na stacjach benzynowych to oryginalny, ale tylko pozornie zaskakujący pomysł. Dzięki nim PKN ORLEN nie tylko rozszerza swoją ofertę dla dotychczasowych klientów, ale również otwiera się na nowe grupy konsumentów. To także sprawdzona platforma marketingowa do wspierania sprzedaży produktów i usług już dziś wykorzystywana przez liczne galerie handlowe, właścicieli biurowców, czy parki logistyczne w całej Polsce.

Tak w sierpniu wyglądała stacja LRM na stacji paliw przy Dworku Grafa.

Jak się okazuje stacje zniknęły nie tylko w Lublinie, ale także w Łodzi czy w Katowicach. Od firmy Nextbike otrzymaliśmy informację, że są jedynie wykonawcą usługi dostawy i obsługi systemu – Orlen jako właściciel systemu podejmuje decyzje, gdzie będą znajdowały się stacje. Od spółki PKN Orlen uzyskaliśmy lakoniczny komentarz: Informujemy, że projekt publicznych stacji rowerów PKN ORLEN w Lublinie był przedsięwzięciem pilotażowym na okres obowiązywania umowy pomiędzy Nextbike i Miastem Lublin.
Ponieważ okres obowiązywania naszej umowy z Nextbike dotyczącej publicznych stacji rowerowych dobiegł końca nasze stacje w Lublinie zostały na stałe zamknięte.

Nie dowiedzieliśmy się co stało za wycofaniem się spółki ze sponsorowania stacji rowerów publicznych. Być może nie sprawdziły się oczekiwania, że na zakupy w niedziele niehandlowe na stacje benzynowe lublinianie przyjadą rowerem? Problemu tego nie mają inne stacje sponsorowane przez galerie handlowe – stacja przy Plazie była 2. najpopularniejszą (marzec – wrzesień 2019), przy Vivo – 5. Mało popularna jest jedynie stacja przy Felicity – była dopiero na 56 miejscu. Jak sobie radziły stacje Orlenu? Najpopularniejsza była stacja przy Olimpie – 26 miejsce. Kolejne były już dużo mniej popularne: Głęboka – 43., Mełgiewska – 61., Al. Kraśnicka – 80., Męczenników Majdanka- 89. Powodem małej liczby wypożyczeń mogła być mało eksponowana lokalizacja.

Podobał Ci się artykuł?
1010

Pomóż nam tworzyć następne. Dzięki Twojej pomocy Lublin może być Jawny!

Idea Bank
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Czytaj również

Zobacz wszystkie

Urząd miasta chce sprzedać działki przy ul. Puławskiej

Na czwartkowej sesji radni podejmą decyzję w sprawie zgody na sprzedaż dwóch działek, znajdujących się przy ul. Puławskiej (między LPEC a McDonaldsem). W jakiej formie będzie przeprowadzona sprzedaż? Szukaliśmy odpowiedzi w lubelskim ratuszu. - Decyzja w…
czytaj dalej

Komu dał Marszałek?

Ciąg dalszy sprawy nagród przyznanych w urzędzie marszałkowskim. Fundacja Wolności chce znać nazwiska urzędników, którzy otrzymali najwyższe nagrody. Urząd zwleka, zasłaniając się ustawą tzw. Covid-ową. Fundacja przytacza wyrok sądu, który zwraca uwagę, że jej przepisy nie…
czytaj dalej

Oddłużenie najemców bez korzyści dla budżetu miasta*

Ocena realizacji programu oddłużeniowego w Lublinie W 2017 roku w Lublinie zaczął obowiązywać tzw. program oddłużeniowy (W dniu 26 czerwca 2017 roku Rada Miasta Lublin podjęła uchwałę Nr 768/XXXI/2017 w sprawie przyjęcia „Programu restrukturyzacji zadłużenia użytkowników…
czytaj dalej

Słoiki darów. Jak zmienić nasze myślenie o dobroczynności w czasie pandemii?

Edukacja ekonomiczna dużej części Polaków przez lata wynikała głównie z doświadczenia życiowego, jak zarządzać wypłatą, aby wystarczyło do pierwszego. Od mniej więcej dekady sytuacja materialna wielu osób uległa poprawie, ale nie poszła za nią wielka zmiana…
czytaj dalej