Gazeta.JawnyLublin.pl

NA STRAŻY MIASTA

Z Lublina zniknęło 5 stacji rowerów publicznych























Wspieram Jawny Lublin:
PLN
Brak stacji LRM pod Olimpem

Szumnie zapowiadany projekt stacji rowerów publicznych na stacjach Orlenu po niecałych dwóch latach zakończył się. Stacje Lubelskiego Roweru Publicznego zostały zdemontowane ze stacji PKN Orlen.

Uważni obserwatorzy mogli dostrzec, że w ostatnim czasie z ulic Lublina zniknęło 5 stacji rowerów publicznych. Stacje te były zlokalizowane przy stacjach benzynowych PKN Orlenu: Al. Kraśnicka 116A, ul. Głęboka 32, ul. Męczenników Majdanka 74, ul. Mełgiewska 2E, ul. Spółdzielczości Pracy 30.

Stacje pojawiły się w 2018 roku, nie tylko w Lublinie, ale także w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach i Białymstoku. Wówczas  Krzysztof Łagowski, Dyrektor Wykonawczy PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej zapewniał: Chcemy wyznaczać nowe standardy, nie tylko związane z rynkiem paliw, ale także z podejściem do potrzeb konsumenta. Wtórował mu Tomasz Wojtkiewicz, Prezes Nextbike Polska, operatora Lubelskiego Roweru Miejskiego: Stacje rowerowe na stacjach benzynowych to oryginalny, ale tylko pozornie zaskakujący pomysł. Dzięki nim PKN ORLEN nie tylko rozszerza swoją ofertę dla dotychczasowych klientów, ale również otwiera się na nowe grupy konsumentów. To także sprawdzona platforma marketingowa do wspierania sprzedaży produktów i usług już dziś wykorzystywana przez liczne galerie handlowe, właścicieli biurowców, czy parki logistyczne w całej Polsce.

Tak w sierpniu wyglądała stacja LRM na stacji paliw przy Dworku Grafa.

Jak się okazuje stacje zniknęły nie tylko w Lublinie, ale także w Łodzi czy w Katowicach. Od firmy Nextbike otrzymaliśmy informację, że są jedynie wykonawcą usługi dostawy i obsługi systemu – Orlen jako właściciel systemu podejmuje decyzje, gdzie będą znajdowały się stacje. Od spółki PKN Orlen uzyskaliśmy lakoniczny komentarz: Informujemy, że projekt publicznych stacji rowerów PKN ORLEN w Lublinie był przedsięwzięciem pilotażowym na okres obowiązywania umowy pomiędzy Nextbike i Miastem Lublin.
Ponieważ okres obowiązywania naszej umowy z Nextbike dotyczącej publicznych stacji rowerowych dobiegł końca nasze stacje w Lublinie zostały na stałe zamknięte.

Nie dowiedzieliśmy się co stało za wycofaniem się spółki ze sponsorowania stacji rowerów publicznych. Być może nie sprawdziły się oczekiwania, że na zakupy w niedziele niehandlowe na stacje benzynowe lublinianie przyjadą rowerem? Problemu tego nie mają inne stacje sponsorowane przez galerie handlowe – stacja przy Plazie była 2. najpopularniejszą (marzec – wrzesień 2019), przy Vivo – 5. Mało popularna jest jedynie stacja przy Felicity – była dopiero na 56 miejscu. Jak sobie radziły stacje Orlenu? Najpopularniejsza była stacja przy Olimpie – 26 miejsce. Kolejne były już dużo mniej popularne: Głęboka – 43., Mełgiewska – 61., Al. Kraśnicka – 80., Męczenników Majdanka- 89. Powodem małej liczby wypożyczeń mogła być mało eksponowana lokalizacja.


Podobał Ci się artykuł? Cenisz niezależne dziennikarstwo?

Wpłać teraz:


34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Fundacja Wolności, ul. Krakowskie Przedmieście 13/5A, 20-002 Lublin

Podobał Ci się artykuł?
1010

Pomóż nam tworzyć następne. Dzięki Twojej pomocy Lublin może być Jawny!

Idea Bank
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002

Czytaj również

Zobacz wszystkie

I Prezes Sądu Najwyższego chce ograniczyć prawa do informacji

I Prezes Sądu Najwyższego, Małgorzata Manowska, złożyła wniosek do Trybunału Konstytucyjnego o uznanie niektórych przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, za niezgodne z Konstytucją. Poniżej publikujemy pełną treść wniosku o uznanie za niezgodnych z Konstytucją…
czytaj dalej

Senator do prokuratora „nie ukradłem 70 milionów zł”

Senator Jacek Bury zaprezentował dziś baner, który ma jeździć po Lublinie w ramach "kampanii informacyjnej" do prokuratorów. Hasła na banerze brzmią "Nie ukradłem 70 mln zł. Nie molestowałem dzieci. Nie robiłem "wałów" na respiratorach. Prokuratorze, nie…
czytaj dalej

W Lublinie przybywa samochodów. Dziesięć tysięcy w rok…

W ubiegłym roku mieszkańcy Lublina wzbogacili się o ponad 10 tysięcy samochodów osobowych. W lubelskich garażach przybyło również 650 motocykli oraz 187... ciągników rolniczych. Wcześniej informowaliśmy, że w 2020 roku w Lublinie ubyło ponad 2500 zameldowanych…
czytaj dalej